مدل نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه است

مدیرکل اراده اطلاعات استان سمنان گفت: الگو و مدل نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه است؛ چرا که این الگو تنها راه فلاح و رستگاری در برهه کنونی است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان،بابایی در چهارمین مجمع بسیج شهرستان شاهرود که با حضور 250 نفر از موثرین و نخبگان بسیج اقشار در سالن شهدا کانون بسیج جوانان شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به علت و چرایی ورود و هجمه نظام سلطه و استکبار و اعیادی منطقه ای و مزدوران آنها در کشورهای منطقه بخصوص عراق اظهار کرد: با پیروزی غرور آفرین انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران در جغرافیای ایران و به دنبال آن سیاست و راهبرد امام راحل برای نظام یک الگو و یک انقلاب سیاسی جدید و متفاوت از تمام نظام ها معرفی و اهدافی تصویر نمود.

وی افزود: صدور انقلاب، عدم پذیرش نظام سلطه و استکبار، مبارزه با نظام های طاغوتی ،حمایت از مظلومان و مستضعفان و از این دست سیاست ها و اهداف راهبردهای انقلاب اسلامی را شامل می شود.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی استان خاطر نشان کرد: امام این اهداف را با اصل اینکه آمریکا شیطان بزرگ و ام الفساد قرن است طراحی فرمود و در نتیجه بلوک شرق و غرب به مقابله و محدود سازی و تغییر نظام و براندازی این انقلاب اسلامی برآمدند.

وی تصریح کرد: اما به لطف الهی روش ها و شیوه های دشمن بر علیه نظام اسلامی در جنگ سخت و نرم و تلفیق آنها توفیقی حاصل نکردند و نهال جمهوری اسلامی ایران به درخت تناور تبدیل شد که همه حتی دشمنان نظام قدرت منطقه ای ایران را اذعان کردند.

بابایی در ادامه عنوان کرد: داعیه جمهوری اسلامی این نبود بلکه الگو و مدل نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه اعتقاد داشتند و امروز هم خلف ایشان امام خامنه ای عزیز باور داریم که مدل و الگو ارائه شده انسان را به فلاح و رستگاری می رساند و ظرفیت این الگو برای اداره جهان بالاست و نیازهای بشری را پاسخ می دهد.

وی با بیان اینکه نظام سیاسی دنیا این الگو را برنتافتد و بر علیه ان نظام توطئه و مقابله و براندازی را پیش گرفت اظهار کرد: با وقوع حادثه 11 سپتامبر با این بهانه الگوی مهار دوگانه هم بیرون و هم درون را بر علیه ایران به اجرا در آوردند.

مدیرکل اداره اطلاعات استان سمنان خاطر نشان کرد: انفجار از درون آشوب، نارضایتی های داخلی و تحولات غرب آسیا که با تعابیر درد زایمان و سزارین الگوی حکومتی جدید که مولود این حرکت است برنامه ریزی و تئوری آنها بود به اشغال عراق و افغانستان پرداختند.

وی با اشاره به رقابت سه کشور در منطقه غرب آسیا گفت: در منطقه غرب آسیا شاهد رقابتی بین سه کشور است که هر سه ادعای قدرت منطقه ای بودن دارند و تلاش می کنند به قدرت منطقه ای تبدیل شوند که این سه ضلع جمهوری اسلامی ایران، عربستان و ترکیه هستند.

بابایی تصریح کرد: بعد از فروپاشی شوروی قدرت تک قطبی مسلط بر دنیا آمریکا شد و قدرت های دیگر در طول قدرت او قرار گرفتند و قدرت های منطقه ای نیز در راستای این قدرت قرار داشتند و فقط یک ضلع بود که در مقابل این قدرت ایستاد و مدت کوتاهی شاهد قدرت تک قطبی در دنیا بودیم.

وی با اشاره به راهبرد های سه قدرت منطقه ای غرب آسیا گفت: عربستان چهار راهبرد را در منطقه غرب آسیا دنبال می کند که عبارت است از تلاش برای ایفا کردن نقش رهبری در منطقه و جهان عرب و جهان اسلام،ایدئولوژی مذهبی مبتنی بر تعبیر خاصی از اسلام با عنوان وهابیگری،حمایت های آمریکا از این قدرت و مطرح شدن به عنوان کشور پیشرو و رهبر در قدرت اقتصادی با رویکرد انرژی نفت و گاز در قیمتگذاری در نظام عرضه و تقاضا.

بابایی با تاکید بر سرمایه گذاری سنگین عربستان در حوزه تفسیر خاص از اسلام و وهابیگری بیان کرد: بعد از فروپاشی شوروی عربستان این کار را در منطقه کشورهای تازه استقلال یافته شوروی آغاز کرد و تلاش می کند این قدرت مذهبی در منطقه تجلی پیدا کند.

وی افزود: این الگوی دینی انتخابات را قبول ندارد و الگوی خاصی از حکومت را که امیری است ارائه می دهد همانطور که گروه های ترویستی دولت اسلامی عراق و شام(داعش) این طرز حکومت را دنبال می کنند.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی استان با اشاره به راهبردهای ترکیه در منطقه عنوان کرد: ترکیه هم تلاش دارد همین نقش را ایفا و سیاست های آنها در افزایش قدرت منطقه ای خود عبارت است از حفظ میراق آتاتورک(عدم قبول دین و هرگونه مذهب و آئین) که نظام لائیک است،تلاش برای پیوستن به اتحادیه اروپا،رشد اقتصادی،تبدیل شدن به قدرت و اسلام آمریکایی در منطقه و الگو بودن برای جوامع در حال خیزش خاورمیانه و کشورهای اسلامی(بهار عربی).

بابایی با بیان اینکه ایران ضلع سوم قدرت منطقه ای است اظهار کرد: مبادرت به مهار و نفوذ جمهوری اسلامی در سیاست مهار دوگانه در بعد بیرونی آن حمله به عراق و افغانستان بود که محقق نشد و نتیجه برعکس داد.

وی افزود: عربستان و ترکیه کمک بسباری به آمریکا در سرنگونی صدام و تسخیر عراق داشتند به امید اینکه دولتی در عراق روی کار می آید که سبب تقویت آنها می شود اما این نقشه ها نقش برآب شد و رویکرد عراق به نظام جمهوری اسلامی و بازار ایران و اتصال به محور مقاومت در منطقه و تقویت آن و در نتیجه آمریکا با خفت و خاری از عراق خارج شد.

مدیرکل اطلاعات استان سمنان خاطر نشان کرد: راهبردهای عربستان و ترکیه در افغانستان و عراق محقق نشد و دولت شیعی مبتنی بر راهبردهای جمهوری اسلامی سر کار آمد و عربستان و ترکیه در موضع ضعف قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: بعد از خروج آمریکا از عراق، عربستان و ترکیه تلاش برای دخالت بر نظام عراق و متاثرکردن دولت عراق با رویکرد براندازی و تغییر نظام حکومتی عراق وارد شدند و هدف مشترکی را دنبال می کنند.

بابایی با اشاره به سه راهبرد آمریکا در منطقه غرب آسیا گفت: تسلط بر سوخت های فسیلی،حفظ اسرائیل که عمق استراتژیک آمریکاست و بازگشت دوباره دلارهای نفتی سه راهبرد اساسی آمریکا در منطقه است.

وی افزود: طرح خاورمیانه بزرگ،لشکرکشی به منطقه،نامگذاری قیام های منطقه به بهار عربی،ایجاد ناآرامی در سوریه و شکاف در محور مقاومت و از هم پاشیدن آن در این راهبردهای قابل بررسی است.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی استان تاکید کرد: آنها می خواستند خط مقاومت را بشکنند و هلال شیعی را به شدت کوبیدند اما همه معادلات آنها به نفع جمهوری اسلامی ایران و به ضرر آنها تغییر کرد.

وی با بیان اینکه آنها با جمع بندی اتفاقات و شکست خوردن نقشه هایشان الگوی استفاده از گروه های تروریستی را اجرا کردند اظهار کرد: تولید گروه های تروریستی توسط سازمان سیا و تشکیل القاعده آغاز و بعد طالبان ایجاد و این گروه ها در سراسر منطقه گسترش یافتند.

بابایی افزود: همه گروه های تروریستی با ائتلاف منطقه ای عربستان،اردن،قطر،ترکیه و اسرائیل و کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا ایجاد شدند.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر گروه های تروریستی جهش ژنتیکی داشتند بیان کرد: این نیروهای جدید در سوریه وارد عمل شدند و در مدت کوتاهی سوریه را گروه های داعش،النصره،ارتش معارضین سوریه و ائتلاف های مخالف اشغال اما شکست راهبردی می خوردند.

مدیرکل اداره اطلاعات استان سمنان خاطر نشان کرد: این گروه ها با توجه به زمینه های داخلی و خارجی در کشور عراق و اقبال و رویکرد از سوریه وارد عراق شدند.

وی با اشاره به زمینه های داخلی گفت: وجود بعثی ها حتی در حکومت عراق،سلفیت از طریق گروه های تندرو در عراق و پیوند بین اینها و وجود زمینه در سنی های عراق و اعلام علنی حمایت از داعش در جنگ بر علیه عراق عوامل داخلی است.

بابایی با بیان عوامل خارجی عنوان کرد: عربستان، شورای همکاری خلیج فارس،ترکیه،اسرائیل که در کردستان عراق پایگاه رسمی دارد و پشتیبانی و آموزش گروه های تروریستی را هدایت می کند، آمریکا و غرب از عوامل خارجی است.

وی اظهار کرد: با تغییر نگرش آمریکا از سوریه به عراق، این گروه ها وارد عراق شده و بخش هایی از این کشور را اشتغال نمودندو بعد از انتخابات عراق و افزایش نمایندگی شیعی برای عربستان قابل تحمل نبود و با اعلام شورش مناطق سنی نشین با عوامل داخلی و خارجی به اشغال تدریجی عراق می پردازند.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی استان افزود: اقلیم کردستان عراق خط قرمز خود را خطوط مرزی اعلام کرد و به داعش چراغ سبز برای حمله به عراق اعلام کرد و شهرهای سنی نشین هم در مقابل گروه های تکفیری مقاومت انجام ندادند و تسلیم شدند.

وی تصریح کرد: این اتفاقات برای این است که قدرت منطقه ای ایران افزایش یافته و عربستان و ترکیه تضعیف شده اند چه از لحاظ اقتصادی و از چه لحاظ سیاسی و مذهبی و منطقه ای و قدرت ایران بیشتر شده است.

بابایی اهداف اصلی قدرت های منطقه ای علیه ایران را بیان کرد و گفت: آنها هدف اصلیشان مهار قدرت ایران و شکست خط مقاومت است و در این راه از هیچ کوششی تاکنون مضایقه نکرده اند و همچنان در تلاش هستند.

وی تاکید کرد: به لطف الهی به پای اعتقادات، ایمان،تدین عمیق مردم نظام اسلامی طرح ها شکست خورد و وعده الهی همیشه شامل حال مردم متدین و مقاوم و ولایتمدار جمهوری اسلامی بوده و از این پس نیز قطع نخواهد شد و وعده الهی محقق خواهد شد.

بابایی افزود: آرزومندیم با قدرت ایمان و قدرت دین و اسلام و مکتب تشییع امروز با فراخوانی که مراجع به صحنه آمده اند شاهد این باشیم که وضعیت میدانی جنگ در عراق به نفع حاکمیت تشییع و قدرت ایمان و اسلام تمام شودو شاهد آینده روشن عراق با حاکمیت شیعی باشیم.

 






برچسب ها : اخبار سپاه شاهرود  ,